Herbalife Shake – Frokost-shake.no

Tips & Råd

Hvordan bruke herbalife shake?

Vi anbefaler at du tar Herbalife shake minimum 2 ganger pr dag.
 Frokost + valgfri men ikke erstatt middag, den skal være Sunn proteinrik og med en god andel grønnsaker
Til 1 måneds forbruk med utgangspunkt i 2 shake pr dag, trenger du 3 bokser som tilsvarer 63 porsjoner delt på 2 = 31,5 dager

Hvor mye proteiner trenger du hver dag?

Hvor mye proteiner man trenger kommer an på størrelse aktivitetsnivå.

Helsemyndighetene anbefaler at du får i deg mellom 0,8-1,5 gram protein per kilo kroppsvekt daglig. 

For en person på 60kg tilsvarer dette alt fra 48gram til 90gram

For en person som veier 85kg blir dette 68gram til 127,5gram

Proteiner får man i seg i kjøtt egg melkeprodukter vegetabilske kilder, samt proteinpulver og lignende.

Hvor mye fiber trenger du hver dag?

Gjennomsnittlig daglig inntak av kostfiber er omtrent 20 gram hos kvinner og 25 gram hos menn og bør øke til henholdsvis 25 og 35 gram per dag

 

Hvor mye væske trenger du hver dag?

Vi anbefaler at man får i seg mellom 2-3 liter væske pr dag, for en god væskebalanse i kroppen.
Ved trening eller langvarig arbeid kan det være nødvendig og drikke, særlig i veldig varmt vær.
Vi ulike drikker med smak som gjør det enklere og mer fristen og innta tilstrekkelig inntak pr dag.

Hvordan spiser man sunt og balansert?

Et sunt kosthold er variert og med blant annet mye grønnsaker, frukt, bær, grove kornprodukter og fisk og magre kjøttkilder. I tillegg bør magre meieriprodukter være en del av det daglige kostholdet.

 

Noen grep kan gjøre kostholdet ditt sunnere. Forsøk å variere kostholdet og spis rikelig av grønnsaker, frukt og bær, grove kornprodukter, bønner, linser, erter og fisk. Begrens inntaket av rødt kjøtt, bearbeidet kjøtt, salt og sukker. Velg magre meieri- og kjøttprodukter framfor fete. 

 

En kombinasjon av noen enkle grep med kosthold i kombinasjon med Herbalife shake og produkter kan gjøre din hverdag enklere, og veien til og nå dine mål.

Hvordan bør du trene?

Ifølge helsedirektoratet bør man trene 150minuter pr uke.

Desverre så er det alle som klarer oppfylle dette «kravet»

For en utrent person kan 2-3 ganger pr uke være godt utgangspunkt.

Videre kan man gjerne ligge på 4-5 treninger pr uke, om lyste og interessen og ikke minst tiden strekker til.

 

Her er noen tips ulike treningsformer:

Løping-Jogging-Gåing-Sykling-Svømming-Dans-Yoga

Det viktige er og finne en treningsform du trives med.

Alle må uansett starte et sted, alle vil ha framgang.

Nøkkelen er og starte i det små, så utvikles terskelen over tid.

Facebook
YouTube
Pinterest
Instagram
error: Innholdet er beskyttet !!